مشاور تحصیلی خوب در تهران

مشاور تحصیلی خوب در تهران پارس

مشاور تحصیلی تهرانپارس

 

مشاور تحصیلی خوب در تهران پارس

مشاور تحصیلی خوب در تهران پارس
مشاور تحصیلی خوب در تهران پارس

 

یکی از ضرورت های اهمیت مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان این است که شاید خود دانش آموز و والدین او نتوانند به خوبی نقاط قوت و ضعف او را شناسایی کنند و با توجه به فرهنگ غالب بر خانواده انتخاب های تحمیلی برای دانش آموز رقم بخورد. در اینجا وجود مشاور تحصیلی می تواند بسیار به شناسایی این عوامل کمک کند و با شناخت دانش آموز و راهنمایی او در مسیر درست ، زمینه موفقیت او در آینده را فراهم کند. اهمیت خانواده در موفقیت دانش آموز انکارناپذیر است ، خانواده های بدون انگیزه ، بدون اطلاع و غیرفعال موجب کاهش سرعت دانش آموزان با استعداد می شوند از این رو وجود مشاوره برای والدین نیز اهمیت خاصی دارد.

 

سید مهدی نیک بقا

کاندیدای دکتری روانشناسی
عضو :  سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران
         : انجمن روانشناسی مطالعات سالمندی
         : انجمن روانشناسی سلامت ایران
عضو انجمن عصب روانشناختی (نوروسایکولوژی )ایران
درمان اختلالات شخصیت و روان
مشاوره و درمان اختلالات نوجوان
مشاوره تحصیلی

آدرس: شعبه تهرانپارس : فلکه اول تهرانپارس، خيابان اميري طائمه( گلبرگ شرقي ) بين تقاطع رشيد و باقري پلاک 95، واحد 3
تلفن : 77760350 / 77760381/ 77760368

 

یک روانشناس خوب، باید دارای مهارت ارتباطی قدرتمند باشد؛ یعنی دارای مهارت ارتباطی و گفتاری عالی باشد در این صورت میتواند به طور موثر و کارآمد با گروه های مختلف مردم ارتباط بگیرد. مثلا؛ در برخی موارد لازم است ،برای برقرار شدن روابط بین خانواده مداخله انجام دهد.
احساس همدردی را بلد است؛ میتواند به شکل خوبی با درد، رنج و مشکلات بیمار خود همدردی کند و شرایطی را برای مراجع خود فراهم کند که کاملا احساس راحتی داشته باشد.
باید ثبات هیجان داشته باشد؛ بتواند با فشارهای ناشی از آشفتگی های عاطفی روبه رو شود، که ممکن است باعث ایجاد اختلالات شخصیتی شود.
او به سلامت روان خود اهمیت میدهد تا بتواند خود را در زمان خشم، ناراحتی و مشکل کنترل کند.یک روانشناس خوب، راز نگه داری را بلد است؛ راز و گفته های خود را برای دیگر افراد فاش نمیکند و هرچه در اتاق او گفته و شنیده میشود در همان جا میماند.

دکتر تو

مرکز روانشناسی خانواده ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
تماس با شعبه تهرانپارس